Ikke glem det..

Noen ganger må jeg ta meg selv i å glemme hvor heldig jeg egentlig er. Selv om det er noen dager som er elendige, og humøret mitt er veldig svingete, så har jeg det sykt bra. Det er egentlig litt rart å tenke på det der, hvor dårlig vi mennesker egentlig er til å sette pris på ting. Man jobber for å oppnå visse mål og krav man har til seg selv, så er man fornøyd når man klarer det, så glemmer man det siden. Vel, du glemmer det kanskje ikke, men du glemmer å sette pris på det. For da har du satt deg høyere mål, og klarer derfor ikke å være fornøyd med det du har oppnådd.

Misforstå meg rett altså, det er viktig å jobbe for de tingene man vil oppnå, men det er også viktig å sette krav og utfordre seg selv noen ganger. Det er bare viktig å ikke glemme hvor heldig man egentlig er. Det er også viktig å være stolt over seg selv, og kunne skryte av hva det er du har oppnådd. Akkurat nå er livet mitt helt perfekt og det høres kanskje veldig klisje ut. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare å få et normalt liv igjen etter noen berg og dal bane år, men det klarte jeg. Jeg har endelig klart å oppnå alle målene jeg har satt meg så langt, og jeg er så jævlig stolt over meg selv. Jeg har hundre grunner til å smile, og det er akkurat dette som får meg gjennom måneder som dette, hvor det er noen dager som ikke er fullt så gode.

Hva som har skjedd i fortiden min kan jeg ikke gjøre noe med, men jeg kan bestemme selv hvordan jeg ønsker at fremtiden min skal se ut.

 

 

 

4 kommentarer
    1. Anna: Ikke helt ferdig med utdannelsen, men jeg er ikke så flink på skolen så jeg må være skikkelig motivert for det for at jeg skal kunne sette meg på forelesningsbenken igjen. Men er fornøyd men det jeg har oppnådd så langt. Mann har jeg (selv om vi ikke er gift, men har er noen år eldre enn meg så blir dumt kalle han for gutt når han er 45år ) Barn har vi ikke, men vi avventer noen år til å ser, stresser ikke. Fornøyd akkurat sånn jeg har det nå 🙂 Bra at du er fornøyd med sånn livet er nå, det er det viktigste. Du oppnår dine mål etter hvert skal du se, bare ikke stress. Stå på videre 🙂

    2. Viktig dette ja.
      Heldig du som har tatt utdannelsen du vil, har drømmejobben og mann/barn. Et stykke igjen dit jeg, men ganske så fornøyd med livet pr nå uansett heldigvis.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg