Grana skal få stå å skinne <3

God morgen søte lesere ♥

 

 

 

Dette her er nesten så jeg ikke helt tror det selv, men jeg er søren meg våken nå. Jeg bestemte meg i går for at i dag så skulle jeg stå opp likt med Jøran, altså klokken 0520 (han begynner på jobb klokken 0600) Tenkte at det var vært ett forsøk hvert fall. Jeg klarte det. Sto opp å fikk på meg klær og gjorde meg ferdig, også var Jøran så snill å kjørte meg opp hit til huset til mamma og pappa før han dro rett på jobb etterpå. Å nå tenker dere sikkert hvorfor er du så tidlig oppe? og hvorfor ble du kjørt opp til foreldrene dine sitt hus? Jo det skal jeg fortelle dere nå. Det har seg sånn at pappa fikk en telefon fra kommunen for noen dager siden. Vet ikke om dere husket at jeg nevnte noe med julegate åpningen og stor gran? Vel nå har det seg sånn at kommunen ville veldig gjerne ta imot denne gaven her med å få en stor høy gran til julegate åpningen. Så de hadde vært oppe her å sett på den for noen dager siden. Så da pappa ble oppringt så fikk han vite at på torsdag (altså i dag) så kommer de å skal ta ned grana, så da fint om jeg kunne være her når de kommer og at jeg kan spørre de om hvor nede i byen her at grana vår blir plassert. Litt da siden jeg ikke har peiling på når de fra kommunen kommer, så tenkte jeg at hvis jeg blir med Jøran når han skal på jobb så er jeg oppe her fra morgenen av og da er det lettere for meg å høre når de kommer. Tenk så morsomt at grana vår, til mamma og pappa, skal få stå i byen med masse masse lys på seg å bare skinne. Det er tre plasser nede i byen her at det står stor gran med lys på. Det er lilletorget, sigrid undsetsplass og stortorget. Så derfor er det at jeg må spørre de om hvor grana vår blir plassert henn. Da er det lettere å vite hvor man kan gå for å se grana skinne. Utrolig koselig å tenke på. Gleder meg til julegate åpningen, da er liksom desember måneden ønsket velkommen og julen kan bare komme. LOVE IT! 

Planene som jeg har for denne dagen her er at jeg skal være her i huset til mamma og pappa. Passe på når kommunen kommer, også er det litt senere i dag nærmere kvelden en hockeykamp. Men altså i mellomtiden så må jeg også få prøvd å måke vekk en del snø her hos mamma og pappa. Hvordan det går aner jeg ikke, ikke sikkert foten liker det, men må prøve og jeg skal bruke god tid og ta pauser inni mellom. Det blir treningsøkten min idag. 


*******


I går så var jeg på møte i NAV med sjefen, det gikk bedre enn forventet. Vi ble enige og satte oss ett mål som jeg håper at kan gå. Foten begynner å bli bedre, så da ble vi enige om at jeg skal forhøre meg med fastlegen min når sykemelding går ut, om jeg nå kan prøve meg litt i jobb igjen. At jeg da bare skal jobbe 2-3 timer hver dag for å se hvordan foten reagerer på det, og at jeg får prøvd meg litt forsiktig igjen før jeg kommer helt tilbake igjen å kan gå fulle dager. Det er i hvert fall ett steg mot riktig retning. Venter også på å få brev i posten om når jeg har time på nevrologisk avdeling på sykehuset, hvor de skal ta grundigere sjekker og tester på foten min for å finne svar på om det er nerveskade. Jeg er i hvert fall fornøyd med at vi har kommet så langt nå i prosessen. Begynner å se litt lys i enden av tunnelen, å det er godt etter så mange måneder. Etter møte med NAV (som jeg trudde kom til å ta lang tid ) så hadde jeg ca 30min på meg til å komme meg til fysioterapeuten å trene. Var utrolig tungt å gå, for hadde kommet masse snø, så ble en ekstra treningsøkt. Etter trening så fikk jeg Jøran til å komme å hente meg etter at han var ferdig på jobb likt med at jeg var ferdig på trening. Så var det middagstid hvor det ble pannekaker og tomatsuppe. Nam nam. Godt og lett vindt mat. 

 

 

Hvordan har starten av uken vært for deg da?  

 

Blogges senere ♥

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg