Dagen i går // Dagen i dag med dugnad

Reklame | Reklame: Plantasjen

God morgen mine søte lesere ♥ 

 

 

 

I går var planen at jeg og mamma skulle dra til plantasjen en tur etter at mamma hadde vært på apoteket, så hun skulle ringe når hun var på vei (dette var da klokken 11) En time gikk før enda en time gikk uten noen lyd fra mamma, så fikk jeg plutselig melding fra henne om at hun hadde sovnet for at formen hennes ikke var så bra. Så da ble vi heller enig om at vi skulle prøve igjen i dag. Ellers i går så gikk da tiden til å sitte på verandaen i det knall fine været å starte på studiet. Jeg hadde fått brukernavn og passordet mitt tidligere på morgenen, så da benyttet jeg anledningen til å logge meg inn mens jeg hadde tid. Veldig interessant hvordan de har satt opp alt sammen der. Begynte derfor på første innleveringsoppgave. 

Før jeg viste ordet av det så var klokken 1615.. det betydde med andre ord at det var tid for å se på hockeykampen mellom Norge og Sør-Korea (den måtte Norge vinne for å ikke rykke ned) Norge vant 3-0 😀 Så da fortsatte jeg skrivingen innendørs med hockeykamp i bakgrunnen. Ellers av dagen og kvelden så gikk tiden til å løse litt mer oppgaver og se på tv, mens Jøran dro til butikken for å handle inn mat til svigermor♥ 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

I dag så har jeg og mamma vært på Plantasjen. Jeg fikk handlet inn plantejord og blomster♥ jeg plantet blomster i kassen utenfor her, og plantet noen blomster på verandaen vår også ♥  Ellers så er det dugnad i sameiet her idag, så store deler av dagen har gått til å plante ute her. Har vært så varmt at jeg har måtte tatt flere pauser for å sitte i skyggen. 

Dette er kassen før jeg startet

 

Her er plantejorden og blomstene jeg kjøpte 

 

Dette ble resultatet, etter å ha fjernet all ugress og kattebæsj, og tatt vekk det øverste laget med hard jord. Lagt på ny plantejord og plantet de nye blomstene ♥  Veldig fornøyd til å være første gang! 

 

 

 

Verandaen fikk også noen nye blomster. En som står på bordet og denne her som henger ♥

 

 

Etter dugnaden så ble det en veldig lett middag.  Nærmere bestemt wienerpølser og pommes frites, men var godt uansett det altså. Mamma hadde forresten kjøpt med en kransekake til meg og Jøran som vi kunne kose oss med ♥ Snille gode mammaen min ♥ 

 

Vi har tatt en ring hver å smakt på den allerede, er kjempe god ♥

 

 

 

 

Håper dere har hatt en fin dag uansett hva dere har gjort ♥ Blogges senere ♥ 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg