Når hode vil men kroppen stopper opp

Sitter her å tenker over hvordan kan jeg forandre tankegangen min slik at motivasjonen min som jeg har for å gå ned 20kg blir slik at jeg faktisk går på den tredemølla hver dag som jeg gjorde en periode. Jeg var super flink i over to uker hvor jeg trente å tredemølla her hjemme. Det var da en dag jeg var skikkelig sliten i kroppen å hadde sovnet på sofaen, å bare klarte ikke å få meg opp å stelle meg på tredemølla. Dermed sagt så har det bare stått stille hele opplegget mitt. Jeg har veldig lyst til å gå ned de 20kg, jeg må det for jeg kjenner det på kroppen min å ikke mist på ryggen og beina at jeg må gå ned såpass mye ned i vekt for at jeg ikke skal ha så mye plager mer. Samtidig så vil jeg ned de 20kg for at jeg vil bli tynn, jeg misliker litt hvordan kroppen min er nå. Hodet mitt vil og jeg har så klare bilder på hvordan jeg vil gjøre ting og hva jeg må gjøre, og ikke mist har laga meg ett eget bilde i hodet om hvordan jeg vil se ut om jeg går ned de 20kg som jeg veier for mye. Hodet mitt vil, men kroppen generelt er bare så slapp og så sliten at jeg sliter med å få gjort noe med det. Har begynt med den stolpejakten, med å bare få kommet meg ut sånn at jeg kommer i aktivitet. Er veldig vanskelig føler jeg, men jeg skal ikke gi meg. Har i hver fall inngått en avtale med mamma om at jeg må gå ned de kg til neste mai. Så da har jeg en milepæl som ligger litt der fremme å trigger på at man skal få det til. SÅ jeg skal ta meg sammen og bare pushe meg til at jeg skal gå på igjen å være på tredemølla hverdag, om ikke 1 time hver dag så skal jeg hvert fall klare å gå tjue-tretti minutter. Dette skal jeg få til! 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Anna: Takk for det! Har begynt i en viss grad å trappet ned på enkelte ting som, så godteri og brus har det faktisk vært veldig minimalt med den siste uka, å det er veldig bra med tanke på at jeg kunne få i meg det hver dag.
      Ja jeg har en veldig aktiv jobb, står ikke mye stille der nei.

    2. Lykke til!
      Tror ikke den tredemølla er avgjørende, kosthold er vel så viktig, dessverre.
      Nå om sommeren er det bedre for kroppen og gå utendørs. Frisk luft gjør seg også. Har skjønt det som du har en aktiv jobb, så kroppen får jo bevegelse.
      Husk at styrketrening i tillegg er viktig, for å slippe plager.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg