Ny engel <3

Hei alle sammen! 🙂 


Da er det tid igjen for at jeg skal være veldig personlig igjen. Det er sikkert noen som kanskje ikke kommer til å like dette her, men dette her er min måte å komme gjennom ting på. Dette her er min form for terapi. 


For ca 7-8 år siden møtte onkel min ei fantastisk dame. De utfylte hverandres tomrom og var bare skapt for hverandre. Lenge siden jeg hadde sett onkel stråle så mye av lykke som han gjorde da hun kom inn i livet hans. Helgen min har vært veldig preget. Helgen ble ikke sånn det skulle være. Mamma og pappa skulle jo gjøre i stand for å ha 80års dagen til onkel Bård i feriehuset vårt på Averøya. Som de skulle feire på lørdag. Slik ble det dessverre ikke. Jeg skjønte det var noe da mamma plutselig ringte meg på fredag. Da hun først spurte om det går bra med meg og Jøran hørte jeg på stemmen hennes at det var noe som ikke stemte. Å da hun fortsatte med å si « Jeg har en veldig trist nyhet» Da gråt jeg innvendig allerede da. Å når hun fortsatte med « Tante Hjørdis er død» Da bare knakk jeg sammen i telefonen. Tårene trillet og jeg bare datt sammen på sofaen. Værst tenkelige hadde skjedd. Jeg knakk sammen i telefonen og da klarte ikke mamma å holde seg lenger heller. Vi begge satt å gråt i hver vår ende av telefonen.
Tante Hjørdis hadde tidligere på fredagen bare satt seg i sofaen for å lese avisen. Så har hun bare segla om. Onkel Bård hadde bare hørt et dunk, å kom inn i stuen å fant henne. Han ringte mamma med engang, så mamma og pappa kom rask til leiligheten hans ( de bor ikke så langt unna feriehuset vårt på Averøya) Da mamma og pappa kom dit så kom de nesten likt med ambulansen, de brukte visst nesten 1 time på gjenoppliving uten hell. Onkel Bård hadde bare gått rundt seg selv og ikke vist hvor han skulle gjøre av seg. Stakkars onkel. Huff får så vondt av han. Gråter så tårene triller når jeg skriver dette. Trudde jeg hadde gjort ferdig den biten på fredag, men er alltid noe som får meg til å tenke på det som har skjedd, å da bare kommer tårene. Selskapet til onkel Bård ble avlyst, men de skulle heller ha en liten sammenkost hos mamma og pappa bare for å få onkel til å ikke sitte alene. Men da jeg pratet med mamma i går kveld så hadde de ordnet med bursdags middagen allikevel. Så det hadde vært en slags blandings middag av 80års feiring og minnestund for tante Hjørdis. Himmelen har fått en ny engel. Hun var en unik person på utsiden og innsiden. Hun var bare rett og slett en fantastisk dame. Hun hadde glød og bare strålte av glede og lykke. Hun hadde kunnskap om alt til å være ei dame på 85år. Hun vil alltid være i våre tanker.

 

 

Hun er dypt savnet, og høyt elsket. Vi er uendelig glad i deg tante Hjørdis<3 Hvil i fred! <3 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg