Update på vektreduksjon

God morgen søte lesere ♥

 

 

For noen innlegg siden så pratet jeg om at jeg ville gå ned en del kg for å nå målet mitt. Nå tenkte jeg at jeg skulle fortelle dere hvordan dette har gått, 

 

Det begynte veldig bra, jeg gikk mye turer og fikk tak i tredemølle som jeg har hjemme, noe jeg brukte hver dag. Begynte å se at det så smått skjedde litt endringer på kroppen. Klærne mine var ikke så trange mer, de var litt mer løse. Hadde en god følelse. Men dette skulle ikke vare så lenge. På ferietur i Kristiansand i juni så klarte jeg å snuble ned en stein trapp. Fra da av ble alt forandret.  Skaden skjedde 30.juni og jeg er fortsatt sykemeldt over 12 uker etter. Jeg får ikke trent på samme måte som jeg gjorde før. Tredemølla bare står til pynt, og eneste jeg sånn sett klarer er å gå små turer ute i marka. Jeg går der hvor det er ulent slik at jeg skal få mer bevegelse i foten. Ikke mye jeg klarer men er ute å går i 30-min hver dag ca. Det å gå fort slik at du svetter klarer jeg ikke lenger, er vondt å gå fort så er sånn spasertur jeg får gjort. Angående kostholdet så skal jeg innrømme at jeg spiste mye før og veldig usunt hver dag ca. Dette har jeg faktisk klart å trappe ned på etter at skaden skjedde. Veldig bra det synes jeg, men siden jeg ikke klarer å trene på samme måten lenger så har det faktisk blitt litt sånn at vekten min ikke blir så mindre som jeg hadde tenkt. Den har heller gått litt opp, men ikke så mye som jeg fryktet at den ville. Jeg hadde et mål da jeg startet å trene at jeg skulle ned på nesten 70 ( når jeg satt det målet så veide jeg ca 94kg) Da skaden skjedde så var jeg på rundt det samme. Nå derimot så er faktisk vekta mi på 100. Lenge siden jeg har vært så stor, så jeg håper at jeg snart kan få klare å trene sånn som jeg vil for å få det tallet ned. Nå derimot vil det si at jeg må gå ned enda mer i vekt for å klare å nå målet mitt.  Jeg har faktisk hatt en tanke i hode i denne perioden etter skaden at kanskje jeg skal få litt hjelp med dette. At jeg skal gå til noen som kan ta fettsuging eller mageoperasjon så jeg får en pang start. Men den tanken kommer vel bare til å være en tanke, trur ikke jeg skal legge meg under kniven for å få den kroppen jeg vil ha. Men gud som det hadde fristet, siden jeg ikke klarer i det tempoet jeg trener nå å gå ned i vekt. 

 

Jeg veit ikke helt sånn sett hva jeg egentlig ville fram til i dette innlegget, men var vel bare for å få dere til å se litt hva som har foregått i situasjonen min. 

 

 

Blogges senere ♥

 

2 kommentarer
    1. Kost har mye og si/mer enn trening for vektnedgang! Bra du har klart å trappe litt ned med det usunne da, og har man virkelig bestemt seg, så er det lett å avstå fra usunne ting også.
      Skal du søke hjelp, bør du heller søke hjelp til f.eks kostholdsplan, tenker jeg.
      Siden du skal ned såpass mye, må du virkelig være motivert, så det går bra med å være bestemt og sta nok. Lykke til, spennende og følge med på, siden jeg selv har et lite mål om dagen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg