7 tips for å starte uken riktig!

Jeg fant en liste over noen punkt som kan være med å hjelpe til å få en bedre start på uken. Jeg likte den ideen veldig godt, Jeg ville ikke kopiere det som står i den, men jeg tenkte heller jeg ville lage min egen men med de samme punktene  (jeg laget dette innlegg for en stund siden, men oppdaget ikke før i dag da jeg fikk en kommentar at jeg hadde ikke fått med alt av mine egne ord, så innlegget mitt hadde blitt nesten identisk med orginalen)

Jeg beklager derfor dette, å har nå klart å funnet frem til det innlegg jeg faktisk skulle publisere. 

♥  1. Lag en to-do liste på søndag. En ting jeg aldri har vært så flink til før er akkurat dette, sette opp en liste. Men jeg startet før med at det ble gjort fra dag til dag, men jeg oppdaget fort at det ikke var helt rette måten å gjøre det på. Så fant jeg ut at søndag er en fin dag å sette seg ned å bruke litt tid på å lage en slags to do liste for uken. Lettere å få en oversikt selv også slik at du ikke plutselig ender med å være ? dobbel booket?


♥  2. Sett deg realistiske mål.  Ikke sett deg så store mål at du sliter med å få gjennomført de.  Veldig lett at man finner masse rare andre unnskyldninger å utsetter å utsetter ting helt til det er for seint. Sett deg heller små realistiske mål som du vet at du klarer å gjennomføre.

 

♥  3. Gi deg selv en leggetid.  En god nattsøvn er noe av det viktigste hverdags våpen. Jeg sover alt fra 6 til 8 timer. Jeg legger meg i seng til samme tid hver dag, eneste unntak er helgene. Når jeg har gitt meg selv leggetid så blir man mer bevisst på tiden og om når man må gjøre seg klar for kvelden.


♥  4. Gjør klar kaffen kvelden før.  “Du er en superhelt? etter en kopp kaffe ”  Så lenge du har den i hånden ti minutter etter at du har våknet, så er du klar for det meste. Eller det er i hvert fall det jeg tror kaffe gjør med en. Jeg drikker jo ikke kaffe så dette har jeg ikke erfaring med å kan egentlig ikke tale meg noe om dette, men etter det jeg har hørt av de jeg kjenner som drikker kaffe så er det ikke noe god start på dagen uten at man har fått koppen sin med kaffe. Da for dere som drikker kaffe, så kan det jo da vøre en fordel å gjøre i stand kaffetrakteren ( eller vannkokeren med Nescafe glasset klart ) slik at når du står opp om morgenen så er det bare å trykke på kaffetrakteren eller vannkokeren.

♥  5. Gjør noe produktivt med en gang du våkner. Det trenger ikke være en stor oppgave. Bare det at du rer opp sengen eller henger opp klesvasken med en gang du våkner, eller setter på plass ting fra oppvaskmaskinen, så starter du liksom morgenen med et noe produktivt sinn ? noe som kan henge med deg videre resten av dagen. Er ikke så mye som skal til for å få det hele i gang. Kan også være at du tar på deg treningstøy å drar på trening eller går en tur i frisk luft før du liksom skal starte dagen. 

♥  6. Gjør noe for deg selv. Du gjør deg selv en veldig stor tjeneste hvis du klarer å kjempe  deg igjennom hele to-do listen din uten å ta noen pauser. Det er viktig å ta seg selv noen velfortjente pauser i mellom slagene for å få frigjort tankene dine. Gå en tur ute i frisk luft med ørepropper hvor du skrur på favorittmusikken din, eller på kvelden så kan du kose deg med en varm kopp kakao eller te og en god bok/film eller sudoku. Det er for meg ? magi!

♥  7. Kle deg som en superhelt.  Ikke bokstavelig talt altså. Men kle deg i noe som du føler deg vel i, komfeortabel i eller som du føler at du er skikkelig fin i. Ett antrekk som du får følelsen i at du kan klare alt så lenge du har på deg det antrekket. Det antrekket får deg til å få en god følelse, å det er det beste.

Dette er ikke fasiten på dette her, men dette er min egen erfaring og mening som jeg tenkte jeg ville dele med dere. Kanskje noe av det vil hjelpe deg også, eller kanskje du gjør det samme, eller at du gjør det på en annen måte. Jeg vil veldig gjerne vite hvordan du planlegger uken din? 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

2 kommentarer
    1. Henriette: likte ideen, å skulle egentlig ikke bli tro kopi slik sett av hennes innlegg, men ble noe feil når jeg skulle legge den ut. Det var bare litt fra mitt eget innlegg som kom frem å resten ble tydeligvis en hel kopi av hennes innlegg. Å det var ikke meningen. Så jeg driver på harde livet å prøver å finne ut av hva som har skjedd, å prøver å redigere det jeg allerede har lagt ut. Jeg har faktisk ikke oppdaget det før nå at det som skulle bli mitt eget innlegg av dette ikke kom med, så takk for at du sier ifra.

      Beklager, skjønner jo at det ser veldig feil ut at det har blitt helt likt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg