Hjemmelaget <3

God ettermiddag søte lesere ♥ 

 

 

Jeg elsker pizza, å best av alt hjemmelaget pizza. Derfor tenkte jeg at jeg skulle fortelle om hvordan jeg lager pizza.

 

Her er alt av ingredienser jeg trenger + vann 

 

 

Først ordner jeg deigen (bruker brødmaskinen ) å til det så trenger jeg : 

4 dl vann (40c) 
4 ss olje 
10 dl hvetemel
2 ts sukker
1 ts salt
2 1/2 ts tørrgjær 

(starter alltid med veske først før det som er tørt, å tørrgjær er alltid til slutt, så i den rekkefølgen jeg skrev opp er sånn jeg gjør det)

 

Trykker på on på maskinen, klikker meg til program 11 ( da tar det ca 45min )  

Mens jeg venter gjør jeg i stand resten. Så da begynner jeg med å steke 400g kjøttdeig. 

 

 

 

 

Så tilsetter jeg løk ( da har jeg brukt en hel løk som jeg har kuttet i biter) 

 

 

 

 

Når dette er ferdig så setter jeg dette til side, mens jeg legger bakepapir på langpanne og setter ovnen på 220c. Når deigen er ferdig legger jeg den på langpannen å strekker den ut slik at den blir fordelt over hele langpannen. Så tar jeg på pizzasaus, kjøttdeig og løk blandingen, 1 liten boks med mais, 1 liten boks med ananasbiter ( her kan du jo da ta på mer ingredienser om du ønsker det, men dette er min måte), hel boks med revet ost og strør på oregano på toppen. 

 

 

Når ovnen er varm så setter jeg pizzaen i ovnen (midt i) å lar den stå i 10-15 minutter.  Velbekomme! 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg