Min tale til pappa <3

På lørdag så var det jo som sagt feiring av 75-års dagen til pappa. Jeg er ikke så veldig glad i å stå foran mange mennesker å skulle holde en tale, dessuten så hadde jeg bare kommet til å begynne å gråte ved å bare starte med å si : ” kjære pappa” 

begynner jo så smått å gråte nå når jeg sitter å skiver dette her, så da kan du tenke deg hvordan talen hadde gått. hehe… derfor hvisket jeg bare i øret til pappa når ingen så det ” jeg klarer ikke å holde noen tale, for jeg kommer bare til å begynne å gråte, men gratulere med dagen og jeg er glad i deg ” – også gav jeg han en klem og ett kyss på kinnet. Men jeg tenkte jeg kunne skrive ned det hadde hatt lyst til å si i en tale, om jeg hadde vært tøff nok til å gjennomføre det. Så skal han få talen på papir senere. Så da kommer det nå! 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Kjære snille, omsorgsfulle og gode pappaen min ♥ 

Jeg vil bare starte med å si det at jeg er så glad for at det er nettopp du som er pappaen min. Jeg ser så opp til deg, og beundrer deg for det motet du har og den stå på viljen – du gir deg aldri! Du får alt til å se så enkelt ut. Jeg har vel egentlig hele veien gått i dine fotspor, selvom jeg kanskje ikke har innrømmet det. Det startet jo allerede da jeg var i 2-3 års alderen. Sånn går det når man er med mamma og pappa på jobb fra man er født, og ikke minst når man er med pappa på kontoret. Det var en varm sommer dag, så mamma hadde laget en stor balje med vann til meg som jeg satt å badet i på verandaen. Det var ett bord ikke så langt unna hvor det sto en gammel telefon – som jeg bruker som leke telefon. Jeg sitter som sagt å bader å plutselig lager jeg ringer lyder – står opp å går mot telefonen : ” hei, bla bla bla.. mm mm.. bla bla bla.. mm mm… bla bla bla bla.. mm mm.. hade” Setter meg i balja igjen og etter en stund så reiser jeg meg opp i igjen, går mot telefonen å slår ett nummer ” Hei, bla bla bla bla… mm mm… bla bla bla…. mm mm… bla bla.. mm.. hade”  Hva det er jeg snakker om aner jeg ikke, men har i hvert fall tatt etter det jeg har sett pappa har gjort på kontoret. Skal tidlig krøkes sies det. Dette her fortsetter nok i flere timer frem og tilbake. Og jeg har nok måtte leke meg på denne måten her flere ganger før, siden mamma og pappa har filmet dette her en gang.  

Som sagt pappa, jeg startet nok tidlig å lære av deg – noe jeg fortsatt gjør den dag i dag. Så tusen takk for alle samtaler, lærdommer / tips du har gitt meg opp gjennom årene og ikke minst alle fjellturene du har tatt meg med på. Takk for at du er verdens beste pappa, og for at du gjør mamma lykkelig. Glad i dere begge to ♥ Gratulerer med dagen pappa ♥

 

 

 

 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg