Vi reiste til…

God kveld mine skjønne søte lesere ♥ 

 

Jeg har faktisk ikke orket å blogge noe mens vi var borte nå i noen dager, av den enkle grunnen – ville utforske å nyte dagene å ikke sitte inne å være avhengig av mac´en. Har man ferie så skal den nytes når man er ute på ting. Så derfor så har det ikke blitt så mye oppdatering underveis på bloggen. Men det nærmer seg siste av ferien nå – på mandag er det tilbake igjen på jobb for både meg og Jøran. 

Jeg tenkte hvert fall jeg skulle fortelle dere litt om denne turen vi var på nå. Som noen av dere kanskje har skjønt så har vi vært ute å fartet, å de av dere som har fulgt med på bloggen har i hvert fall fått det med seg. Vi dro altså på mandag – jeg viste ikke i det hele tatt hvor vi skulle henn, det var det Jøran som styrte og ordnet med. Så nå vi hadde kjørt ett stykke så begynte jeg å se om jeg klarte å finne ut hvor vi skulle henn ved å lese på skiltene. Men jeg skjønte altså ingenting. For først så trudde jeg at vi kanskje skulle til Karlstad siden Jøran kjørte veldig lenge på den veien mot dit, men så plutselig i en rundkjøring så kjørte han ikke innover mot Karlstad allikevel han fortsatte rett frem. Etter å ha kjørt den veien et stykke så såg jeg skilt til Stocholm.. men dit skulle vi heller ikke – han svingte to ganger mot Stocholm før han var på en helt annen vei igjen etter å ha kjørt i en slags sirkel eller halv bue. Etter en stund så såg jeg skilt hvor det sto Gøteborg – Jøran kjørte lenge mot di skiltene, så det var nesten så jeg begynte å tro at vi skulle dit (bare at Jøran kjørte en annen vei enn vi pleier).. MEN vi skulle ikke dit heller, for plutselig tok han av mot noen steder og navn som jeg aldri har sett eller hørt om før. SÅ da var jeg på en måte tilbake til begynnelsen hvor jeg ikke vet hvor det er Jøran tar meg med. Men etter 7,5 time i bil med noen små stopp innimellom, så kom vi plutselig frem til der vi skulle være – vi var nemlig ankommet Borås. Da vi hadde fått sjekket inn på hotellet så var vi nokså sultne, så vi tok oss en tur ut for å utforske litt området å se om vi kunne finne en plass å spise. På tirsdagen etter å ha spist frokost så gikk vi ut – var kjempe fint vær og 30 grader. Vi bestemte oss for å bruke noen timer i Dyreparken som er der. Den er visst veldig kjent og veldig stor. Så jeg har hatt masse bilder fra der, men det er så mye bilder at jeg skal lage ett eget innlegg for det senere hvor det bare er bilder fra der. Ellers den dagen så gikk vi masse rundt å såg på butikker og utforsket steder. På onsdagen så var det regn og torden men vi trosset været å gikk ute i gaten. Vi var innom noen senter og noen butikker i gaten. Utrolig mye butikker der og veldig mye spisesteder, så du skal ikke ha problemer med å finne steder å spise der hvert fall. Torsdagen etter frokost så pakket vi å satte oss i bilen å dro hjemover. Brukte noe lenger tid på vei hjem siden vi etter en stund snudde å kjørte tilbake mot en annen plass som Jøran ville at vi skulle kjøre innom, en spesiell butikk med masse billige saker. Etter en stund fortsatte vi turen hjemover og kjørte innom Nordby senteret for vi tenkte å innom systembolaget, men det er ikke det lenger i det senteret. Så vi måtte da kjøre tilbake igjen til Strømstad å inn på senteret der. Jeg fant det jeg skulle ha av drikke, og før vi satte oss i bilen å skulle dra igjen så stakk vi på ene restauranten der å spiste. Da vi satte oss i bilen igjen så kjørte vi til Svinesund å stoppet på ene godisbutikken der. Vi handlet inn brus og snacks. Alt dette for å ha det klart til bursdagsfeiringen min i slutten av august. I hvert fall etter en del stopp på turen hjemover fra Borås så kom vi hjem i går kveld ved halv 10 – 10 tiden. Da satte vi oss ned å såg på opptak fra allsang på grensen før vi etterpå satte på American pie naked mile fra begynnelsen.

Har i hvert fall hatt en helt fantastisk ferie sammen med Jøran. Nå nyter vi de siste dagene av ferien med å slappe av hjemme. 

 

 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg