Hallo fra Fogn! :D

Reklame | Reklame: Postkom

God kveld mine søte lesere ♥ 

 

 

 

Nå sitter jeg og Jøran å slapper av i sofaen etter å ha vært ute en liten gåtur å utforsket området litte gran å tatt litt bilder. Vi dro fra Lillehammer klokken 07 i dag tidlig ankom vi dette flotte stedet her klokken 1815 i kveld. Stedet vi er på heter Fogn, huset som Jøran har fått leid heter Varnes. Jøran jobber i posten, og Postkom har leiligheter og feriehus over hele landet og i utlandet. Disse må Jøran og de andre i posten søke om å få leie, også blir det en trekning om hvem som er den heldige. I fjor da vi var i Kristiansand på Flekkerøy så var huset vi var i der også fra Postkom. Det er ett flott hus vi er i, og en helt fantastisk beliggenhet. 

Disse dagene mens vi er her så skal vi bare slappe av, skal bade og kose oss, blir vel også til at vi drar inn til Stavanger. Vi skal i hvert fall bare ta livet helt med ro, og nyte hverandres selskap ♥ Ikke sikkert jeg kommer til å skrive innlegg hver dag, men skriver når jeg har anledning til å gjøre det. Vi koser oss allerede, så det starter bra hvert fall ♥ 

 

 

 

Pizza før vi tok siste ferje på turen 

 

 

Ferje kaia mens vi venter 

Utsikten fra stua 

 

Huset vi er i her 

Ene båtkaia nedenfor oss 

 

 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

 

 

Fredag den 13ende // God helg <3

God kveld mine søte lesere ♥

 

 

I går så brukte jeg dagen på også sove lenge og spise en sen frokost. Litt senere på dagen så oppdaget jeg hvilken dag det egentlig var, det var den 13.juli og det er en fredag. Shit – det er fredag den 13ende dagen hvor alt går til helvete. Å ja det stemte også egentlig. For jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle ut døra siden det alltid skjer noe med meg på denne dagen. Å jammen hadde jeg ikke rett. Jeg bestemte meg for å farge håret mitt litt lysere, men jeg bestemte meg for å i første omgang bare ta litt av luggen min bare for å se om det ville bli lysere eller ikke. Dette tok visst litt tid ( for jeg brukte jo ikke hele flasken ), å når jeg bestemte meg for å ta hele håret å skulle starte, å kjente jeg at flasken var blitt varm. Tenkte ikke så mye mer over det akkurat der å da, men da jeg tok av toppen så sprutet det – bokstavelig talt – hvitt tykt skum over hele badet og speilet. Altså herregud, dette har jeg aldri opplevd før. Å det måtte jo skje på denne dagen. Derfor så ble det da bare at jeg fikk tatt en flaske med hårfarge i håret mitt (jeg bruker vanligvis to) Det ble ikke tatt farge på alt men på overflaten å det du mest ser, men var ikke alt som ble dekket så håret ser lysere ut ja, men det ser også litt ut som det er stripet. Men jeg synes ikke det gjør noe egentlig, for hovedsaken var at jeg ville få det lysere og det synes jeg det ble. Så jeg er fornøyd med resultatet. 

 

Disse bilde ble tatt før farging 

 

 

Dette ble tatt noen timer etterpå 

 

 

 

Ellers av denne fredagen så gikk dagen bare til å slappe av ute på verandaen. Etter middagen så reiste jeg og Jøran opp til huset til mamma og pappa for å vanne blomster og ta inn posten deres mens de er borte. Ble også en tur innom butikken, da vi kom hjem igjen så ble det to filmer før vi gikk å la oss. 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________

 

Dagen i dag (lørdag) så sov vi lenge og spiste sen frokost før vi litt utpå dagen dro til svigermor for å handle mat for henne. Da vi dro fra henne stakk vi innom Marche å spiste middagen vår der idag.

 

 

Da vi kom hjem så begynte vi begge to å legge klær i baggen vår som vi skal ha med oss på tur. Vi har nå pakket ferdig hver vår bag, nå sitter vi å slapper av med å se på tv å skal slappe av resten av kvelden. Blir en tidlig kveld på oss, hvert fall på meg, vi skal sette oss i bilen å dra når klokken er 0700 imorgen tidlig. Da går ferden til Fogn, blir over 10timer i bil. Så dagen imorgen blir det ikke noe oppdatering på bloggen før vi er kommet frem til huset vi skal være i.  

 

 

Håper dere har en fin dag og at dere har koset dere masse i helgen uansett hva dere har gjort ? ♥ 

 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

Feriemodus! <3

God kveld mine søte lesere ♥ 

 

 

 

 

 

Dagen i dag har gått til å jobbe på hotellet, hvor det var mye å gjøre. Ble ferdig på jobb likt med at Jøran var ferdig, så jeg satt på med han hjem hvor vi på turen stakk innom butikken for å handle inn til middag. Sofaen er nå inntatt etter middag, å her skal søren meg jeg ligge resten av kvelden – chill. 

 

Grunnen til det – jeg har nå ferie ♥ Elsker det, ferie modus til det fulle. I løpet av morgendagen og lørdagen så skal jeg pakke det jeg skal ha med meg på tur til Fogn og Bergen ♥ Gleder meg. Vet hvert fall en ting sikkert, å det er det at bikinien min skal pakkes ned, for jeg skal søren meg bade – ikke gjort det enda i sommer. Digg skal det bli. 

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Onsdagen så tok jeg en fridag om man kan kalle det det. Jeg var helt ferdig i kroppen etter mye jobb og lange dager i 4 dager i strekk, så på onsdagen så sov jeg faktisk til klokken 11 – så lenge har jeg ikke sovet på lenge, det var godt det. Ble sen frokost og ellers resten av dagen så bare slappet jeg helt å holdent rett ut, hadde ingen planer skulle bare ta det rolig. Planen var egentlig å trene, men siden jeg var så sliten i kroppen og veldig trøtt så tok jeg rådet av kroppen min å tok en fridag for å komme meg til hektene igjen. Gjorde rett i det for dagen i dag på jobb ble like tøff, så nå er det deilig å tenke på at jeg ikke skal på jobb på før i august. 

 

 

 

 

Blogges senere ♥ 

 

Slik som dette så jeg ut før!

 

God ettermiddag mine søte lesere ♥ 

 

 

 

Jeg kom over ett innlegg på en blogg for ikke så lenge siden hvor vedkommende hadde lagt ut bilder av seg selv for noen år tilbake, for å se hvor mye man hadde forandret seg. Jeg syntes det var så fascinerende å se at man bare på noen bilder fra 4-5 år tilbake kunne se at man tydeligvis er blitt forandret.

 

Så jeg tenkte derfor jeg skulle prøve å lage mitt eget innlegg med gamle bilder av meg selv. Disse bildene her er ikke i rekkefølge etter år, men noen av de er det. Det eldste bildet er fra 2006-2007, også er det en del fra 2008-2009, også de siste bildene er fra 3år siden, å det aller siste bildet er tatt bare for noen dager siden. 

Jeg kan ærlig innrømme å si at jeg blir litt sjokkert selv over at jeg faktisk har forandret meg så mye som jeg har gjort. Men samtidig så ser jeg at noen av kjenne trekkene mine fortsatt er der selvom du ikke ser det så tydelig. Briller jeg er avhengig av å ha, så på de bildene jeg ikke har briller så har jeg på meg kontaktlinser. Det også er jo med på å forandre en person. Men ta en titt selv på bildene mine å se selv om jeg har forandret meg eller ikke. Hva synes du? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

Ny uke nye muligheter! :D

God kveld mine søte lesere ♥ 

 

 

 

 

 

Akkurat nå i skrivende stund så sitter jeg på sofaen å slapper av med å se på Lotta på Liseberg. Det programmet elsker jeg og Jøran å se på, vi ser på hver mandag etter at sesongstart er. Mye bra musikk. 

Helgen min har i aller høyeste grad gått til å jobbe. Vært fullt kjør på hotellet hele helgen med masse folk,barn ekstra senger osv. Blitt noen lange hektiske dager, så jeg merker på foten min og begge beina at jeg har vondt. Så både lørdagen og søndagen etter at jeg kom hjem fra jobb så har jeg ligget som en slakt på sofaen og halv sovet – vært så sliten. Så merker også i dag at jeg har vært på jobb, selvom det var litt roligere idag. Er ny arbeidsdag i morgen før jeg på onsdag har en dag fri – å den lengter jeg til nå kjenner jeg. Før det på torsdag er en dag med jobb igjen før jeg tar ferie med – unnskyld utrykket – jævlig god samvittighet. 

 

Apropos det med ferie – nå har jeg fått vite litt mer av Jøran angående hva mer vi skal gjøre i ferien …. Vi skal tydeligvis på søndagen etter å ha vært i Fogn i en uke, så skal vi ikke reise hjemover, vi skal sette oss i bilen å kjøre til Bergen. Vi skal være der i ca 3 dager før vi skal hjem – men mer om hva som skjer aner jeg ikke. Så dette er så spennende. Gleder meg masse hvert fall. 

 

 

 

Blogges senere ♥ 

 

 

 

 

 

 

 

Dette skjer i Juli <3

God ettermiddag mine søte lesere ♥ 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå har vi snart unnagjort en uke inn i juli måned, og derfor tenkte jeg nå at jeg skulle fortelle litt om hvordan juli måned kommer til å bli. 

♥  Først ut nå så skal jeg jobbe lørdag og søndag denne helgen her. 

 

♥  Neste uke så jobber jeg på mandag, tirsdag og torsdag. 

 

♥  De dagene jeg ikke jobber så skal jeg gjøre siste finishen på innleveringen. 

 

♥  Etter jobb på torsdag så har jeg ferie, Jøran jobber også fredag før han har ferie. 

♥  Søndagen så starter offisielt ferien vår, da har vi tre uker ferie

 

♥  Første uken i ferien så skal vi til Fogn, utenfor Stavanger. De to andre ukene så må jeg rett å slett si at jeg aner ikke hva vi skal, grunnen er for at Jøran ikke vil si hva vi skal, så det blir overraskelse. Gleder meg og er spent på hva han har funnet på. Jeg har jo kommet med noen forslag til hva vi kan gjøre, og hvor vi kan dra – men Jøran har ikke gitt meg noe klart svar. Så dette blir spennende. 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

 

Nattåpent i byen! <3

Reklame | Reklame: Lillehammer gågate og Strandtorget , annonselenke: Skoringen, LeneV, Zizzi, Jernia

God ettermiddag mine søte lesere ♥ 

 

 

I går hadde jeg fri fra jobb, så da ble jeg med mamma en tur på Strandtorget for å slå ihjel noe tid der før jeg skulle på trening etterpå. Der var jeg så heldig at jeg fant en svart kort-bukse på Zizzi som jeg kan bruke på jobb, slik som denne HER Utrolig behagelig å ha på seg og veldig elastisk. Gleder meg til å kunne ta den i bruk på jobb nå i helga (lørdag og søndag).  Jeg fant også en utrolig søt sommerkjole inne på LeneV 

 

lignende kjole HER 

 

 

På kvelden i går ved 10 tiden så fant Jøran plutselig ut at han ville gå i byen. Det viste seg nemlig at det skulle være nattåpent i gågata, noe jeg hadde helt glemt. Så da gikk vi i byen å såg oss omkring. Jeg hadde vært på jakt etter noen fine lette sommersko, å var så heldig at jeg fant noen kjempe fine søte, til en billig penge på Skoringen 

 

 

Mens vi gikk i gågata så var det masse folk der, men utrolig nok så var det veldig lite kjentfolk ute. Vi gikk til parken å satte oss er der litt å koste oss. 

 

 

 

 

 

På turen hjemover gjennom gågata så fant jeg også plutselig noen utrolig fine lys-slynger, som jeg ikke hadde lagt merke til når vi kom til byen, så disse kjøpte jeg to stk av. 

 

Jernia

 

 

I dag så hadde jeg gledet meg til å ta på meg de nye skoene mine. Så jeg gikk med de til og fra butikken, men da jeg kom hjem p skulle ta de av meg, så satt sålene fast i foten og de hadde krøllet og klistret seg. Dermed så var det på med de gamle slitte skoene (som jeg egentlig hadde kastet) og ta med de nye skoene med kvittering å gå inn til byen for å klage. Da jeg kom dit så ble jeg møtt av ei veldig søt jente som kom med ett helt nytt par til meg, jeg hadde tenkt å kjøpe med nye såler som tåler litt mer fuktighet, men sjefen sjøl som sto ved siden av hun som ekspederte meg sa at de sålene kunne jeg få. Altså, snakk om veldig god service. Ikke mange som ville ha sagt det til tross for at det var billig sko, men nå er jeg kjempe happy for at jeg jeg har fått nye sko og såler – gleder meg til å bruke de i sommer.  På tur hjem fra byen så gikk jeg innom kiosken for å kjøpe meg en slush å drikke på tur hjemover. Deilig. 

 

 

 

Nå i denne stund så sitter jeg ute på verandaen å prøver å fortsette med min innleveringsoppgave. Planen mine er at jeg vil få bli ferdig med denne innleveringen her og få levert den inn før slutten av neste uke. Så da vil jeg prøve å bruke hver ledig anledning til å sitte med denne her. Skal prøve å få gjort meste parten i dag, for hadde tenkt å stikke innom pappa imorgen etter jobb å få han til å ta en titt på det å eventuelt hjelpe meg med det jeg står fast på. Han og mamma reiser nemlig på søndag og blir borte nesten en uke, så da er liksom eneste dagen å få hjelp av han på er i morgen ettermiddag – kveld. 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

 

 

 

 

 

Måneden som gikk : Juni

God kveld mine søte lesere ♥ 

 

 

 

Akkurat nå i dette øyeblikk så sitter jeg og Jøran i sofaen å slapper av etter middag, å er klar for å se på fotballkamp, også skal vi se på Allsang på Skansen. Dagen i dag har gått til at vi begge to har vært på jobb. Er utrolig varmt nå om dagen, å det gjør at man blir veldig tappet i løpet av dagen. Drikker masse vann og er flinke til å ta pauser. Det er fælt å måtte sitte her å klage litt på at det er fint vær, men når det er så varmt at du ikke vet hvor du skal gjøre av deg, så er det slitsomt. Er fortsatt ikke lenge jeg klarer å sitte i sola før jeg må i skyggen. Veldig varmt, men samtidig godt å føle at det er skikkelig sommer. Vi er jo nå kommet i juli måned allerede, derfor tenkte jeg nå at jeg skulle ta ett tilbakeblikk på juni måned. 

 

 

♥ Månedens høydepunkt

Det er helt klart Lillehammer Byfest,  hvor vi var på konsert med både Trang Fødsel og De Lillos. Helt magisk å kunne få med seg begge to, å få oppleve de live. 

 

 

 


♥ Månedens spilleliste

Trang Fødsel – Drømmedame

Trang Fødsel – Livet er helt ålreit 

 

♥ Månedens nedtur 

 

Det blir helt klart de siste dagene hvor allergien har vært på det aller værste. Bare kjipt. 

 

♥ Månedens beste dag 

Det blir kvelden på sankthansaften hvor jeg og Jøran fikk bli med mamma ut på Bryggerikjelleren å spise middag. Veldig god mat og veldig koselig. 

 

 

♥ Månedens flause

Har ikke hatt noe som jeg kommer på 

 

♥ Månedens innkjøp 

 

Det må bli dette vippeserumet 

 

♥ Månedens antrekk 

 

 

♥ Månedens innlegg 

 

2 år med med deg <3 

Første PT-time er gjennomført 😀 

Lørdagskos fra morgen til kveld! <3 

 

♥ Månedens forbedringspotensiale 

 

Fortsatt bli flinkere til å ta meg selv i nakken å dra meg selv på trening selvom allergien noen ganger slår kraftig til, eller når jeg er så sliten at jeg egentlig bare vil ligge på sofaen. Kommer ingen vei av å ikke gjøre noe. Så på torsdag eller fredag når jeg har så skal jeg dra å trene. 

 

♥ Månendens instagrambilde 

 

 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

 

 

Oppdatering av helgen!

God formiddag søte lesere ♥ 

 

 

 

 

 

Jeg nevnte for dere for noen dager siden angående det med allergien min. Vel, nå skal det sies at den har faktisk vart helt til nå – på lørdag ble det til og med enda verre igjen. Det er noe i denne luften nå og med denne varmen som påvirkes enda mer enn vanlig. På grunn av min kraftige reaksjon så har energien min blitt veldig tappet. Så har ikke fått trent på samme måte igjen – blir heller til at det har vært en liten økt på matten her hjemme. Når øynene renner, svir og er så hovne at de ser ut som jeg har vært med på 10 begravelser og 10 kjærlighetssorger. Og at jeg har en nese som renner og nyser hele tiden med. Da blir man så utslitt at det er så lite som man får gjort før man bare ligger utslått på sofaen. Allergi er noe dritt, mildt sagt. 

Vel i helgen så var det jobb på fredag for oss begge to, før vi tok helg. På lørdag så hjalp vi pappa med å montere kodelås på døra hjemme hos de, også utover dagen så ble det grilling på verandaen ute hos mamma og pappa. På søndagen så sov vi lenge spiste sen frokost også utpå dagen så satte vi oss i bilen å kjørte til Vingrom, der parkerte vi på rema også tok vi beina fatt å gikk rundt å fant 9 stolper som er der. Ble faktisk til at det tok nesten 2-3 timer, å før vi viste ordet av det så var klokken 17 å vi måtte hjem å lage middag. Ble en fin tur da selvom vi ble begge litt solbrente. 

 

________________________________________________________________________________________________________

 

Dagen i dag hadde jeg i utgangspunktet tenkt å bruke til trening på Elixia og gjøre noe skolearbeid – men på grunn av allergien min som ikke er blitt bedre så blir treningen i dag utsatt. Tenker heller at jeg vil bruke tiden på å få mest mulig hvile. Er jo jobb igjen imorgen, så vil helst prøve å bli mye bedre til da. Er ikke morsomt å jobbe når man ikke er i form og ikke ser så bra ut (hovne røde øyne og rennende nese med papir i nesebor ) 

 

 

 

 

 

Blogges senere ♥

 

Dritt lei dette her…!!

God kveld mine søte lesere ♥ 

 

 

 

Akkurat nå i skrivende stund så sitter jeg her i sofaen å slapper av med å se på fotballkamp. Dagen i dag har gått til at jeg har jobbet i ca 6 timer på jobb, også hadde vi ett møte alle stuepikene etter jobb klokken 15 – møte var ferdig klokken 16. Da satte jeg meg på sykkelen å syklet hjem, hvor jeg nesten frem til Jøran kom hjem fra jobb satt på verandaen å slappet av. 

Dagen i går gikk til at jeg våknet likt med Jøran ved 9 tiden. Etter at Jøran dro til jobb så skulle jeg lage meg frokost. Resulterte i at jeg fikk så allergireaksjon at jeg nøs og nøs og snufset i en evighet. Grunnen til dette var at han som klipper gress hos oss i sameiet her var ute å klippet, å jeg rakk ikke å lukke vinduene igjen før det var for sent. Planene mine for dagen var jo at jeg skulle trene, men dette ble forskjøvet igjen siden mamma og pappa måtte ha hjelp med å bære inn i hengeren og tømme all søppelet også videre fra når vi drev å malet lundegården, også måtte jeg hjelpe til med å få stillaset til onkel i hengeren å få det til han å bære det ut. Pappa ble sluppet ut av sykehuset i forgårs, men siden mamma ikke kan å kjøre med henger så måtte pappa bli med med meg på slep for å hjelpe til. Å hele dagen gikk altså til å nyse og nyse og mer nyse og snufse og øyer som renner. Ikke morsomt i det hele tatt. Var sykt varmt i går også så er nok sikkert en god kombinasjon av varmen og gress klipping som bare fikk meg til å reagere sånn. Trodde jeg i hvertfall – i dag da jeg våknet så var jeg jo fortsatt potte tett i nesen. Tok medisinen min men gikk ikke lang tid før det var på igjen. Gjennom hele arbeidsdagen og møte også nå i kveld så har jeg fortsatt å nyse og nyse til jeg blir helt gal snart. Begynner å bli virkelig lei av denne allergien. Men sånn er det når man er allergisk mot burot, gress og pollen. Disse tingene kommer jo værst frem når det er så varmt. Er veldig lenge siden jeg har reagert så kraftig som jeg gjorde i går og at den i samme slengen har vart helt til nå. Håper på at det ikke er så verst i morgen. Lov å drømme og håpe hvert fall.

 

Hvordan har dagen deres vært da? Gjort noe morsomt, spennende? Kommenter gjerne under, nyskjerrig på hva mine leser gjør. 

Blogges senere ♥